torsdag, juni 11, 2009

Skottland

Imorgon bär det av igen. Då packar jag kappsäcken och åker till Skottland med pappa Bo, Hanna och hennes pappa Sören. Just precis nu känns det som att det kommer bli riktigt trevligt. Igår när jag fick psykbryt på farsgubben kändes det som ett mindre roligt projekt. Tur att sånt där ändras så snabbt.

Sista dagen på sjukhuset idag. Tillbringade eftermiddagen på BVC och undersökte små sex-veckors bebisar, vilka gullefjun! Men satan vad barn kan skrika. De är finast i lagom doser måste jag säga. Apropå bebisar går vi ju alla i väntans tider just nu. Systers lilla skulle ju enligt planering pluppat ut för två dagar sen, så det är anytime nu... Försökte ringa henne ikväll men kom bara till mobilsvar, sammalika hos svågern... ...kan det betyda att det är på gång kanske..? Just precis nu kanske min första systerdotter klämmer sig fram!

Tillbaka från Skottland nästa onsdag och på torsdag kommer brassen från Spanien och hälsar på. Jag hoppas på kärlek och rosa moln hela midsommar. Och helst lite sol också.

1 kommentar:

Annie S sa...

Åh vad härligt med Skottland! Inte missa den goda haggisen och de fina "Harry Potter"-byggnaderna :)

Kul att du ska bli moster!!!

Kärlek och rosa moln på midsommar låter fantastiskt :)

Stora kramar